Visita a la casa sostenible de l’IES Cotes Baixes

El dijous 21 de Setembre hem visitat l’IES COTES BAIXES d’Alcoi per conèixer de primera mà el seu projecte “Casa sostenible energèticament”.  

Ens han rebut un grup de companys/es del centre de les diferents especialitats implicades al projecte (Energies Renovables, Fusta, Electricitat – Electrònica, Comerç) i el Cap d’Estudis de FP del centre Rafael Albero Vilaplana.

Volem agrair-los l’atenció rebuda així com que hagen compartit amb nosaltres el seu projecte i la seva experiència, ja consolidada, en el treball per projectes i/o reptes, el que ens ha ajudat a tindre una visió més clara del procés que cal  dur a terme, des de la realització d’una maqueta per fer més visible que és el que pretenem, com els passos i diferents etapes per a la construcció de la nostra casa “passivhaus”. També ens han aportat idees que pensem podem treballar i aplicar al nostre eco-hort.

Ens han comentat la metodologia Design Thinking en la qual treballen els reptes que plantegen als alumnes, la qual està enfocada a afavorir la innovació en les organitzacions de forma eficaç i exitosa. Aquest tipus de metodologia es centra en desenvolupar la innovació centrant-se en les persones, donant la possibilitat d’observar reptes, detectar necessitats i solucionant els mateixos. Per tant, es centra en el disseny on col·laboren alumnes i professorat de les diferents especialitats i nivells educatius, el que enriqueix el procés d’ensenyament i millora el clima laboral al centre. Aquest tipus de metodologia la porten a terme a l’aula THNK Lab del centre, un aula activa amb un gran espai menys formal que una aula tradicional i que els dona una gran quantitat de possibilitats a l’hora de treballar de forma individualitzada, en xicotet equip o gran equip amb mobiliari. És un aula  fàcil de moure i adaptar a les necessitats del moment, racons informals que propicien el diàleg i la negociació per la resolució de conflictes que puguen aparèixer en el treball en equip o per tindre el teu propi espai. Els alumnes disposen d’una gran pissarra (les parets d’un lateral de l’aula) on poden anar creant els seus dissenys, estructures de treball, opcions, alternatives, etc. i que al mateix temps comparteixen amb la resta de grups.

Pensem que aquest tipus de col·laboració entre centres es molt enriquidor per a totes les parts donat que ajuda a que nous centres i equips docents coneguen noves formes de treballar amb metodologies molt mes actives i motivadores per als alumnes. Açò afavoreix  la implicació dels alumnes en el procés d’aprenentatge i per un altra banda genera satisfacció al centres que ja han iniciat aquest camí per veure reconegut el seu treball, dedicació i esforç.

Gràcies companys/es!!

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s